An English version follows below
|
|
|
|
|
|
|
|
|
An experience within which a current understanding is found to be insufficient or incorrect and the learner struggles with the resulting conflict of views. Such experiences often are those to which learners point as the beginning of the process of questioning their understanding and views and entering the transformative learning process (Mezirow, 1991)
|
Stöd i undervisning på engelska
|
|
|
|
Kunskap har inga gränser - lärarutbyte
|
Uppdateringar från IoC-teamet
|
Under tre lunchraster i november bad IoC-teamet tillsammans med studentambassadörer studenter i Flemingsberg och Solna att svara på en undersökning kopplad till handlingsplanen för internationalisering. Vi träffade många entusiastiska studenter och fick 409 svar!
Läs den senaste uppdateringen "Are you a Global Health expert?"
|
|
|
|
|
Bästa reserapport 2017/2018
|
Alla utresande utbytesstudenter ombeds skriva en reserapport med tips, råd och reflektioner från sina utbytesstudier. Beredningsgruppen för Internationella frågor (BIF) utser varje läsår de tre bästa reserapporterna bland de nominerade. Vinnare i år blev Ida Bjessmo från läkarprogrammet som studerat i Tromsö, Norge.
"Även om patientgrupper och arbetssätt är snarlika de i Sverige så anser jag utbytet vara mycket värdeskapande. Den övergripande likheten gjorde att skillnaderna gav upphov till reflektioner och diskussioner kring varför vi valt olika vägar. " Ur Idas reserapport
|
Skillnaden fortsätter att öka mellan antalet inresande och utresande studenter
|
Läsåret 2017/2018 ökade skillnaden ytterligare mellan hur många studenter som reser in till Sverige för att studera jämfört med hur många svenska studenter som studerar utomlands. 37 800 var inresande och 23 800 utresande. Läs mer om årets mobilitetsstatistik på UKÄ's sida.
|
Internationalisering av läroplanen ligger i tiden
|
Internationalisering av läroplanen (IoC eller IaH) handlar inte bara om att studenter ska få bra jobb på en internationell arbetsmarknad. Dess yttersta mål är att skapa globala medborgare som verkar för vår framtida världs välfärd och som är beredda att ta itu med de utmaningar som väntar. Läs hela artikeln på University World News
|
Fransk långsiktig satsning på internationell studentrekrytering
|
Frankrike är näst på tur bland länder som satt upp långsiktiga mål för att utveckla sin internationella studentrekrytering. En ny internationell rekryteringsstrategi tillkännagavs nyligen gemensamt av Campus France och den franska regeringen. Strategin bygger på att Frankrike ska kunna ta emot 500 000 internationella studenter till 2027. Läs mer på ICEF Monitor
|
Överenskommelse om att skära ned på platser för internationella studenter i Danmark slår slint
|
Den politiska överenskommelsen mellan regeringen och det högra Danske folketparti om att minska antalet internationella studenter med 1 000 platser tvingar utbildningar att stänga. Detta medför allvarliga konsekvenser för danska studenter på dessa kurser. Läs hela artikeln på University World News
|
|
|
|
Blog från EAIE-seminarium - "Global citizens and culturally agile graduates"
|
|
Europas mål för studentmobilitet är 20%, men EUs genomsnitt är lägre än 6%. Vi måste flytta fokus från ökad mobilitet till de som inte är mobila för att inkludera alla, enligt Elspeth Jones som var huvudtalare vid ett seminarium i Haag om Internationalisering på hemmaplan (IaH). En del av kostnaden för att delta i seminariet täcktes av Erasmus Staff Training som personal och lärare vid KI kan söka för kompetensutveckling.
Läs Emma Häggs blogg från seminariet här.
|
|
|
|
• | ICERI: 21st International Conference on Education, Research and Innovation, Prag (Tjeckien) 21–22 mars 2019. | • |
10:e årliga konferensen för Consortium of Universities for Global Health (CUGH), Chicago (USA) i mars 2019
| • |
Rethinking Higher Education: Inspired by the Sustainable Development Goals, Karolinska Institutet Stockholm 30 mars 2019.
| • | Swednets årskonferens, Umeå universitet 23–24 maj 2019. | • | NAFSA Tema: Global Leadership, Learning and Change. Washington DC (USA) 26–31 maj 2019. | • | EuroSoTL (The European Conference of Scholarship of Teaching and Learning), Bilbao (Spanien) 13–14 juni 2019. Deadline för abstracts: 20 januari 2019. | • | EATAW2019 - Academic writing at intersections, Chalmers Göteborg 2-4 juli 2019. | • | 31st Annual EAIE Conference and Exhibition, Helsingfors (Finland) 24-27 september 2019 | • | Multilingualism and Multimodality in Higher Education, 6th ICLHE Conference, Castellon (Spanien) 15-18 oktober 2019 | • |
ICER: 21st International Conference on Educational Research. Paris (Frankrike) 30–31 december 2019.
|
|
|
|
|
|
|
|
Internationalisation Update är ett nyhetsbrev som i första hand vänder sig till de som arbetar med internationalisering inom utbildning vid Karolinska Institutet. Nyhetsbrevet utkommer cirka en gång i månaden under terminstid.
Internationalisation Update ges ut från Internationella kansliet på Karolinska Institutet.
Redaktör är Emma Hägg. Kontakt: emma.hagg@ki.se
|
|
|
|
|
|
|
Improve your teaching in English
|
Knowledge has no bounderies - teacher exchange
|
During three lunchbreaks in November the IoC-team, together with student ambassadors, asked KI students in our Flemingsberg and Solna campuses to answer a survey related to the Action plan for Internationalisation.
We met lot´s of enthusiastic students and we got 409 responses! Read the latest update "Are you a Global health expert?"
|
|
|
|
|
Best student travelreport for 2017/2018
|
All outgoing exchange students from KI are asked to write a travel report with tips, advice and reflections from their exchange study period. The Drafting Committee for international issues (BIF) appoints every academic year the top 3 travel reports among the nominees. This year's winner is Ida Bjessmo from the Study programme in Medicine who studied in Tromsø, Norway.
"Även om patientgrupper och arbetssätt är snarlika de i Sverige så anser jag utbytet vara mycket värdeskapande. Den övergripande likheten gjorde att skillnaderna gav upphov till reflektioner och diskussioner kring varför vi valt olika vägar. " From Ida's travel report (in Swedish)
|
The difference continues to increase between in- and outgoing students
|
The 2017/2018 academic year showed a further increase in the difference between the number of students travelling to Sweden to study compared to the number of Swedish students studying abroad. 37,800 were arriving and 23,800 departing. Read more about mobility statistics at UKÄ (in Swedish)
|
|
|
|
Internationalisation of the curriculum comes of age
|
Internationalisation of the curriculum is not just about getting graduates good jobs. Its ultimate goal is to create global citizens who promote the welfare of the future world and are prepared to tackle its most serious problems. Read the full article in University World News
|
|
|
|
Decision to cut international student numbers backfires
|
The political agreement between the government and the right-wing Danish People’s Party to cut the number of international students by 1,000 is forcing masters degree programmes taught in English to close, with severe consequences for Danish students on those courses. Read the full article in University World News
|
|
|
|
France launches new international recruitment strategy
|
France is the latest country to set a long-term goal for building its foreign enrolment. A new international recruitment strategy – jointly announced this week by Campus France and the French government – is built around a goal to host 500,000 international students by 2027. Read more in ICEF Monitor
|
|
|
|
Blog from EAIE-seminar - "Global citizens and culturally agile graduates"
|
|
The goal in Europe for student mobility is 20% but the average for Europe as a total is less than 6%. We have to shift focus from growing numbers of mobility to the immobile to include all students, according to Elspeth Jones, keynote speaker at the EAIE spotlight seminar on Internationalisation at Home (IaH) in the Hague. Part of the cost for attending the seminar was covered by the Erasmus Staff Training scholarship that KI staff and teachers can apply for.
Read Emma Hägg's blogg from the seminar here.
|
|
|
|
• | ICERI: 21st International Conference on Education, Research and Innovation Prag (Chech republic) 21–22 March 2019. | • |
10th annual conference for Consortium of Universities for Global Health (CUGH), Chicago (USA) in March 2019.
| • |
Rethinking Higher Education: Inspired by the Sustainable Development Goals, Karolinska Institutet Stockholm 30 March 2019.
| • |
Swednets årskonferens, Umeå University 23–24 May 2019.
| • | NAFSA Theme: Global Leadership, Learning and Change. Washington DC (USA) 26–31May 2019. | • | EuroSoTL (The European Conference of Scholarship of Teaching and Learning), Bilbao (Spain) 13–14 June 2019. Deadline for abstracts: 20 January 2019. | • | EATAW2019 - Academic writing at intersections, Chalmers Göteborg 2-4 July 2019. | • | 31st Annual EAIE Conference and Exhibition, Helsinki (Finland) 24-27 September 2019. | • | Multilingualism and Multimodality in Higher Education, 6th ICLHE Conference, Castellon (Spain) 15-18 October 2019. | • |
ICER: 21st International Conference on Educational Research. Paris (France) 30–31 December 2019.
|
|
|
|
|
|
|
|
Internationalisation Update is an internal newsletter for administrative and academic staff involved in internationalisation in the study programmes at Karolinska Institutet. The newsletter is published about once a month during the semester.
Internationalisation Update is edited from the International Relations Office at Karolinska Institutet. Editor: Emma Hägg. Contact: emma.hagg@ki.se
|
171 77 Stockholm
Tel: +46 8-524 800 00
|
|
|
Org.nr: 202100-2973
VAT. nr: SE202100297301
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|