Express Mäklarsystem V50 2022

Välkommen till en ny version!

I denna uppdatering av Express Mäklarsystem har vi lagt till möjligheten att schemalägga automatiska utskick till köparen. Vi har också uppdaterat systemet med nya fastighetsavgiften.

Nyheterna finns tillgängliga i Express Mäklarsystem fr o m onsdag den 14 dec 2022.

Schemalagda händelser – Automatiska utskick till köparen

Ditt bostadsvärde och Slutpriser i området - eller vad dessa kontakttjänster är döpta till i ert system – går nu att aktivera automatiskt med hjälp av en ny funktion för schemalagda händelser.

När du lägger till ett av dessa scheman så avser det köparen, antingen enbart för den primära köparen eller alla köpare på en bostad om du väljer det. Du kan välja för vilka kontor, vilka objekttyper, om nyproducerade bostäder ska inkluderas m m så det finns bra möjligheter att skräddarsy efter dina önskemål.

Du som är administratör dvs har fullständiga rättigheter, hittar funktionen under Inställningar, Administration och Schemalagda händelser. I denna release kan du välja att lägga till Ditt bostadsvärde eller Slutpriser i området med automatik och på sikt kommer det att komma in fler händelser som kan automatiseras på samma sätt.

 

Ny kommunal fastighetsavgift

Vi har nu uppdaterat ditt system med den kommande fastighetsavgiften för försäljningar som sker under 2023 och som då deklareras 2024.

 

Utbildning

"Våra bästa Tips & Trix" - extrainsatt datum

Kursen "Våra bästa Tips & Trix" i början av december gjorde succé och vi har nu lagt in ytterligare ett kurstillfälle.

Vi har samlat ihop ett antal av våra användares vanligaste frågor och våra mest uppskattade tips från Vitec Support. Denna specialkurs vänder sig till dig som vill få ut mesta möjliga av ditt affärssystem. Kursen går online den 17 januari 2023.

Ur innehållet:

- Vilken information kan vi få ut i rapporterna?
- Varför ska vi göra GDPR-gallring?
- Hur skapar vi ett registerutdrag?
- Varför har kontakten blivit anonymiserad?
- Hur arkiverar vi en användare som slutat?
- Hur lägger vi upp långivare och förvaltare och hur hanterar vi våra bostadsrättsföreningar?
- Hur skapar vi en kontaktlista med rätt urval?
- Måste vi fylla i sidotjänster i dokumentet varje gång?
- Var på Likvidavräkningen lägger vi upp en extra kostnad?
- Varför saknas rad för underskrift av part på dokumenten?
- Hur fungerar dubblettsammanslagningen?
- Objektet saknar journal - hur gör vi?
- Var lägger vi upp en budget?
- Var hittar jag alla objekt inför tillträde?

DATUM: Tisdag 17 jan 2023 Kl. 15:00 - 16:15

ANMÄLAN: Anmäl dig här >>.
PS! Har du någon specifik fråga eller fundering som du vill att vi tar upp på utbildningen? Skicka gärna in den i samband med din anmälan så kan vi förbereda svaret!

 
 

Support

Välkommen till vår Support. Vi har öppet vardagar kl. 08.00-17.00. Undantag dag före röd dag då vi stänger växeln kl. 12.00. Du når oss direkt via mäklarsystemet, på webben eller via telefon.

- Direkt i Express Mäklarsystem: Lägg ditt ärende via nya Hjälpknappen i Express. Här kan du även bifoga skärmdumpar mm.
- På webben: Klicka på länken nedan och bokmärk (sätt som favorit) denna sida i din webbläsare.

Lägg ditt supportärende här »-

- Via vår Facebooksida som du hittar här »
- Telefon: 08-56 255 100
Länk till FAQ självhjälp »

Julöppet

Under julperioden har vi ordinarie öppettider enligt ovan, men vi har justerat öppettiden för telefonsupport:

21 dec 2022 - 4 jan 2023 Kl. 9:00 - 16:00
5 jan 2023 Kl. 9:00 - 12:00

 

 

Följ oss på Facebook - upptäck en snabb väg till support!

Du vet väl att det finns möjlighet att skicka frågor till vår Produktsupport direkt från vår Facebooksida - välkommen!

 

Följ oss på sociala medier:

Facebook Twitter LinkedIn YouTube
 

Klicka här för att läsa brevet i din webbläsare
vitec-maklarsystem.com

Klicka här för att avregistrera din adress

Do not click this link