Om en kund inte lämnar något, inte vill ha bevakning eller inte vill uppge sin e-postadress så kan du klicka på triangeln och på olika sätt ange att du ställt frågan. På så vis kan du släcka varje enskild triangel. Varje sak som kollas upp gör att procentsiffran ökar och att nålen i mätaren pekar närmare målet för en godkänd bearbetningsnivå. De olika nivåerna för rött, gult och grönt går också att ställa in via inställningarna. Lite längre fram kommer vi att lägga till en rapport där man kan se vilka kontor eller medarbetare som är stjärnor på spekulantbearbetning och vilka som behöver bli bättre.
Förbättrat filter för vems data i rapporterna
I rapporterna CRM, Utfall mot budget och Budgetifyllnad har vi nu lagt in ett nytt, kraftfullt filter för att välja vems eller vilkas data som ska visas i rapporten. Det gör det möjligt att välja till exempel tips eller leads som tillhör användarna i en viss användargrupp och det gör det möjligt att plocka ihop en grupp av användare eller kontor direkt i filtret genom att söka och välja. Vi kommer löpande lägga in motsvarande filter i fler rapporter men först ut är dessa tre rapporter.
Observera att i CRM-rapporten fungerade det tidigare så att om du ville se exempelvis tips för användarna på ett kontor så visades även tips som tillhörde användargrupper som någon användare på det kontoret tillhörde. Det gjorde det svårt att få en överblick eftersom det var vanligt att användarna sammantaget på ett kontor kan tillhöra flera olika användargrupper. Med det nya filtret så är detta åtskilt så vill du se tipsen för användarna i en viss användargrupp så måste du specifikt välja den användargruppen.
Filtrera bort köpare i kontaktlistan
Nu finns en ny kolumn och filter i kontaktlistan för ”Senaste köp”. Med kolumnen kan du se när kunden gjorde senaste köpet och med filtret kan du välja att filtrera bort kontakter som är köpare eller varit köpare ett, två eller tre år tillbaka i tiden.
Utland - flera handläggare på en kontakt
För dig som utlandsmäklare har det varit efterfrågat att kunna se kontakter du arbetar med i Köparresan på startsida 3 fastän att du inte är handläggare på kontakten. Det kan till exempel vara direkt efter att du tagit emot ett lead eller bokat in en kund på en visning. För att lösa det behovet inför vi nu en möjlighet att vara flera handläggare på en kontakt. När du tar emot ett lead, får ett visningsmöte tilldelat dig, en återkomst eller lägger in en kund på ett objekt där du är handläggare så adderas du som övrig handläggare på kontakten och därmed så dyker kontakten upp och syns i Köparresan.
För att det ska vara möjligt att göra urval på kontakter där du är antingen huvudhandläggare eller övrig handläggare så har vi lagt till filtret Handläggare i kontaktlistan. Är du ute enbart efter de kontakter där du är huvudhanläggare så finns det ett särskilt filter för det.
|