Rangolas 3 enkäter

KUNDENKÄTER 2024

3 kundenkäter:

Svensk avfallshantering

Avfallshantering lägenhet

Svensk slamhantering

 

Genom att mäta era kunders nöjdhet, attityder och beteenden får ni faktaunderlag för löpande planering och uppföljning av kommunal avfallsplanering samt stöd vid samverkans- och förändringsprocesser.

 
 

Sista datum för att beställa enkäter är 10 april!

Beställ enkäter

Alltid anpassade till branschens behov och framtida utveckling! 

Teamet bakom Rangola Verksamhetsutveckling har mer än tjugo års erfarenhet av att mäta och stödja utveckling av kommunalteknisk verksamhet i fler än 70 kommuner. Vi är starkt involverade i branschens utveckling av benchmarking, till stor del med utgångspunkt från avfallsenkäten. Förutom att leverera enkätresultat kan vi ge perspektiv på resultatet och sätta det i ett sammanhang, ex med stöd av Avfall Sveriges statistikverktyg Avfall web.

 

Jämför er med andra och era tidigare enkätresultat 

Med dessa kundenkäter får ni möjlighet att jämföra er med andra svenska kommuner. Har ni tidigare mätt med motsvarande frågor anpassade till Avfall web läggs era historiska värden in i vårt system så att ni kan följa er egen utveckling över tiden. Passa gärna på att lägga till egna frågor för er kommun.

Enkätens färdiga frågebatteri, som möjliggör jämförelse med andra kommuner, i kombination med möjlighet till specifika frågor för just er kommun skapar stor flexibilitet.

Kontakta oss gärna om ni har frågor angående detta!

 
 

 

Enkelt för er

Enklare blir det inte för dig som kund! Ni levererar kundregister och er logotyp till oss så sköter vi resten. Vi gör urval, förbereder enkät med logotyp, distribuerar enkäten, hanterar
påminnelser och levererar resultatet till er i en tydlig PDF-presentation. Dessutom får ni möjlighet att själva analysera resultatet via webben.


Vi har lång erfarenhet av fördjupad analys och hjälper er gärna med detta. Det finns också möjlighet att analysera resultat via Power BI mot en mindre licensavgift (gäller ej Slamhantering).

Det kan verkligen rekommenderas!

Historiskt har dessa enkäter alltid skickats ut postalt beroende på att adresser är det som funnits tillgängligt till alla kunder i era register. För att få ett statistiskt säkerställt urval är en öppen webblänk inte ett alternativ. Men skulle det vara så att just ni har aktuella e-postadresser till era kunder och är intresserade av att i stället göra utskick via e-post så markera den rutan vid beställning och vi kan diskutera om det kan vara ett alternativ för er (gäller ej för målgruppen lägenhetsboende).

Nytt för i år är att vi också erbjuder postal inbjudan utan pappersenkät, där kunderna svarar via webben. Denna blir billigare för er och bra för miljön jämfört med att hantera en pappersenkät, även om utskick via e-post är att föredra. Vi rekommenderar varianten utan pappersenkät eftersom det blir lite billigare för er att skicka till dubbla antalet jämfört med att skicka med en pappersenkät.

Svarsfrekvensen kommer vara lägre, men utifrån tester år 2023 räknar vi med ett större antal svar med dubbelt så stort utskick.

 

Kvalitetssäkrad datainsamling

Undersökningen genomförs i sin helhet av undersökningsföretaget Prifloat Consulting AB på uppdrag av Rangola Verksamhetutveckling AB. Prifloat är specialiserade på att genomföra olika typer av undersökningar, har en kvalitetssäkrad process för data- insamling och har genomfört den här typen av undersökningar i många år åt kommuner.

 
 

 

Mer information

Information om enkäternas innehåll och användning:
Pär Johansson,
Rangola Verksamhetsutveckling AB
E-post: info@rangola.se

Information om enkätens genomförande:
Sofie Bohlin, Prifloat Consulting AB
E-post: sofie.bohlin@prifloat.se

 

För priser och ytterligare information om varje enkät, se nedan.

Erbjudandet

Kundenkät Svensk Avfallshantering

Frågorna i Enkäten Svensk Avfallshantering är anpassade till Avfall Sveriges statistikverktyg ”Avfall Web” och har stark branschförankring.


Enkäten svarar också på fler frågeområden än de som finns i Avfall web, detta i syfte att ge ett mer komplett underlag för planering och utveckling.

Noterbart är att det är era avfallskunder som är målgrupp för enkäten. Vill Ni även ha lägenhetsboende så rekommenderar vi vår lägenhetsenkät.

 

Sista datum för att beställa enkäten är 10 april!

Beställ enkäten

PRISER

Kundenkät Svensk Avfallshantering, pappersenkät
300* enkäter 56400 kr
600* enkäter 72800 kr


Kundenkät Svensk Avfallshantering, postala brev med webbenkät
600* enkäter 52400 kr
1200* enkäter 65400 kr


Kundenkät Svensk Avfallshantering, e-post
Obegränsat antal 42300 kr
För de kommuner som har ett tillräckligt omfattande och aktuellt e-postregister över sina kunder är e-postutskick ett bra alternativ.

Tillägg
1-3 egna frågor 3200 kr

Samtliga priser exkl moms

* Vilken storlek ska vi välja när e-post inte är ett alternativ? Det mindre utskicket bedöms som tillräckligt för att ge tillförlitliga resultat för kommunen som helhet. Vill ni däremot kunna bryta ner resultatet på olika orter eller stadsdelar rekommenderar vi att ni väljer ett större antal för att få större säkerhet i resultaten.

Nytt för i år är att vi erbjuder postala brev med webbenkät. Utan pappersenkät blir det billigare för er och bra för miljön jämfört med att hantera en pappersenkät.
 

Erbjudandet

Kundenkät Avfallshantering lägenhet

Frågorna i Enkäten Avfallshantering Lägenhet är ett komplement till enkät Svensk Avfallshantering där frågor finns anpassade för Avfall Sveriges statistik- verktyg ”Avfall Web”, i syfte att ge ett mer komplett underlag för planering och utveckling, och stöd vid dialog med fastighetsägare.

 

Sista datum för att beställa enkäten är 10 april!

Beställ enkäten

PRISER

Kundenkät Avfallshantering lägenhet, pappersenkät
400* enkäter 61300 kr
800* enkäter 84900 kr


Kundenkät Avfallshantering lägenhet, postala brev med webbenkät
800* enkäter 59000 kr
1600* enkäter 76800 kr

Tillägg
1-3 egna frågor 3200 kr

Samtliga priser exkl moms

* Vilken storlek ska vi välja? (e-postutskick är ej möjligt för denna målgrupp). Det mindre utskicket bedöms som tillräckligt för att ge tillförlitliga resultat för kommunen som helhet. Vill ni däremot kunna bryta ner resultatet på olika orter eller stadsdelar rekommenderar vi att ni väljer ett större antal för att få större säkerhet i resultaten.

Nytt för i år är att vi erbjuder postala brev med webbenkät. Utan pappersenkät blir det billigare för er och bra för miljön jämfört med att hantera en pappersenkät.
 

Erbjudandet

Kundenkät Svensk Slamhantering

Frågorna i Enkäten Svensk Slamhantering täcker in de viktigaste aspekterna som är bra att veta för att kunna förbättra service och utbud kring slamhantering, och är anpassade till Avfall Sveriges statistikverktyg ”Avfall Web”. Exempel på områden som mäts är bland andra:

Kvaliteten på slamhanteringen
Attityder och värderingar gällande slamhantering
Hur informationen om slamhantering upplevs
 

Sista datum för att beställa enkäten är 10 april!

Beställ enkäten

PRISER

Kundenkät Svensk Slamhantering, pappersenkät
300* enkäter 44200 kr
600* enkäter 59900 kr


Kundenkät Svensk Slamhantering, postala brev med webbenkät
600* enkäter 43700 kr
1200* enkäter 56900 kr


Kundenkät Svensk Slamhantering, e-post
Obegränsat antal 38100 kr
För de kommuner som har ett tillräckligt omfattande och aktuellt e-postregister över sina kunder är e-postutskick ett bra alternativ.

Tillägg
1-3 egna frågor 3200 kr

Samtliga priser exkl moms

* Vilken storlek ska vi välja när e-post inte är ett alternativ? Det mindre utskicket bedöms som tillräckligt för att ge tillförlitliga resultat för kommunen som helhet. Vill ni däremot kunna bryta ner resultatet på olika orter eller stadsdelar rekommenderar vi att ni väljer ett större antal för att få större säkerhet i resultaten.

Nytt för i år är att vi erbjuder postala brev med webbenkät. Utan pappersenkät blir det billigare för er och bra för miljön jämfört med att hantera en pappersenkät.
 

Informationsbladets webblänk

Klicka här för att avregistrera din adress

Do not click this link