Ser brevet konstigt ut? Öppna brevet i webbversionen

Nyhetsbrev

Februari 2023

Vi levererar medicinsk kompression till Sveriges regioner och kommuner. Vårt sortiment uppfyller alla medicinska riktlinjer och även brukarens krav på komfort och funktion - i massor av färger.

 

Februarihälsningar från medi Sweden.

Just nu genomför vi en enkät om medi e-shop. Läs mer om vår undersökning nedan och passa på att tycka till om medi e-shop.

I månadens nyhetsbrev kan du även läsa om vår sökfunktion som är tillbaka på hemsidan igen, en sammanfattning med tips och tricks till alla er som beställer i e-shopen, vårt tillval midjeavslut för flatstickad kompression och hur reklamationer av kompression beställd hos förskrivaren ska hanteras. Vi har även sammanställt höstens kursutvärderingar som visade på ett otroligt fint betyg, som du kan läsa mer om nedan. Och sist men inte minst - missa inte Påminnelsetjänsten.

Vi önskar god läsning. Nästa nyhetsbrev kommer i mars.

Hälsningar från medi-teamet

Enkät om medi e-shop

Just nu genomför vi en enkät om medi e-shop.

Vi strävar efter att kontinuerligt förbättra e-shopen och då är vi beroende av din hjälp. Vår enkät tar bara några minuter att genomföra. Resultatet hjälper oss att utveckla och förbättra medi e-shop. Din åsikt som användare är viktig för oss så vi hoppas att du har möjlighet att delta!

Alla svar behandlas anonymt.

Enkäten pågår till 17 mars.

Klicka här för att delta i enkäten

Bättre sökfunktion på hemsidan

Sökfunktionen på vår hemsida är tillbaka i en förbättrad version.

När du skriver in ett ord i sökrutan - tex mediven elegance - visas dels produkten, dels relaterade informationssidor. Det kan vara beställningsblanketter eller olika tillval som hör till produkten. Vi hoppas den uppdaterade versionen gör det enklare att hitta på hemsidan. ​​​

Sökrutan är placerad uppe i högra hörnet, precis ovanför knappen till e-shopen.

Klicka här för att komma till hemsidan

Tips till dig som använder medi
e-shop

Vi har sammanfattat ett par funktioner som underlättar för dig och dina kollegor när ni använder medi e-shop.

För att du ska slippa klicka runt har vi samlat våra bästa tips i en nerladdningsbar PDF.

Allt för att du ska lägga mindre tid på beställnings-processen och mer tid på patienten.

Skicka här för att läsa våra tips i e-shopen

Midjeavslut till medicinsk flatstickad kompression

Känner du till våra alternativ av midjeavslut?

Oavsett vilken kroppsform eller individuella behov patienten har strävar vi efter största möjliga användarkomfort - ända upp i midjan. Därför erbjuder vi flera varianter: Perforerat band, stickat avslut, midjeband eller midjeavslut med häftband. Midjeavsluten går även att kombinera med med våra olika specialtillval antihalknoppor eller häftbandsbitar för bättre grepp. Du kan läsa mer om de olika varianterna och vilka patientbehov de passar för på vår hemsida. Kontakta kundservice för mer information.

Läs mer om våra midjeavslut här

Perforerat band

Stickat avslut

Midjeband

Häftband noppor, rose eller sensitive

Reklamation av kompression

Det händer att vi blir kontaktade av patienter som vill reklamera kompression som beställts av förskrivaren.

Reklamationer av kompression som beställts av förskrivaren ska hanteras av förskrivaren. Vi tar normalt sett inte emot reklamationer direkt från patienter, förutom i de fall då patienten själv beställt och betalat för produkten.

Du som förskriver kompression får gärna informera patienten. Allt för att undvika förseningar och extra arbete, för såväl oss och er som patienten.

Klicka här för att läsa våra försäljningsvilkor

Höstens kursutvärdering är klar

Nu har vi sammanställt deltagarnas kursutvärderingar från höstterminen 2022 och betyget blev 4.9 av 5!

Vi vill rikta ett stort tack till er som tog er tid att svara på vår utvärdering och hjälper oss att bli bättre.

Är du en av dom som inte hunnit gå en kurs ännu? Ingen fara. Vi har flera kurser planerade även under vårterminen, både på plats och digitala. Boka din plats idag.

Klicka här för mer information och anmälan
 

Känner du till vår service "påminnelsetjänsten"?

Vi garanterar att mediven kompressionsstrumpor ger korrekt kompression varje dag – i upp till 6 månader. Därefter försämras kompressionen och strumporna är inte lika effektiva längre.

Om din patient vill ha hjälp att komma ihåg att beställa tid för att få hjälp med nybeställning av strumpor så kan han eller hon registrera sig på vår kostnadsfria påminnelsetjänst. Patienten får då ett mail från oss när det har gått 5 månader och blir påmind om att det är dags att införskaffa nya kompressionsstrumpor.

Klicka här för att registrera en patient

Du kan också hänvisa till den länk som finns längst ner på sidan i vår webbshop, se pilen här till vänster.

Klicka här för att komma till webbshopen

Vad tycker du om våra nyhetsbrev?

Vi är tacksamma för kort feedback. Tumme upp eller tumme ner?

Feedback

0 1

Kontakta oss gärna om du vill veta mer:

Kontakta oss
 
Tel: 08-96 97 98
Fax: 08-626 68 70
Epost: info@medi.se
Mån - Fre 07:30 - 16:30
medi Sweden AB
Box 6034
192 06 Sollentuna
Service
 
Kurser
Seminarier
Filmer
Kontakta oss
Sociala Medier
 
Facebook Twitter Google+
Instagram LinkedIn YouTube
Brevet skickades till [//curemail]
Klicka här för att avregistrera din adress
Do not click this link